KLM opent ‘the gate’ voor zakelijk Whatsapp gebruik

Het was afgelopen week groot nieuws. KLM gaat als eerste airline en als een van de eerste bedrijven wereldwijd, Whatsapp met een officieel zakelijk account gebruiken. Dit houdt in dat vanaf nu informatie zoals boekingsbevestigingen, incheckmeldingen en andere vluchtinformatie via de app ontvangen kan worden.

Hoe veilig is dit?

Over de veiligheid hoef je je geen zorgen te maken. Het account van KLM is door Whatsapp geverifieerd. Dat kun je zien aan het groene vinkje achter de naam KLM. De berichten kunnen ook niet door Whatsapp worden gelezen. Geen zorgen dus dat iemand er met jouw gegevens vandoor kan gaan. Het grote voordeel van Whatsapp is dat de service snel kan reageren, omdat KLM gebruikmaakt van een database. Hierin staan antwoorden op de meest voorkomende vragen voorgeprogrammeerd. Daardoor is de medewerker in staat snel een antwoord te geven. Deze antwoorden verfijnen kan ook, wat de antwoorden steeds beter maakt en het systeem steeds slimmer.

Wat staat ons verder te wachten?

Met de start van deze officiële samenwerking tussen Whatsapp en KLM gaan deuren open voor veel meer bedrijven. Dit betekent dat de dienst in de toekomst er wellicht ook anders uit zal gaan zien. Aangezien Whatsapp commercieel gebruikt gaat worden, en er geen euro aan verdiend wordt door de dienst zelf, is het aannemelijk dat hier een verdienmodel aan gekoppeld zal worden.

Zou jouw bedrijf baat hebben bij zakelijk gebruik van Whatsapp?

Willeke van Uden

Willeke van Uden

Communicatiemakelaars is een merk van Van Diemen PR en een maatwerk communicatieadviesbureau.

Van Diemen PR is al 30 jaar succesvol met PR. Effectieve PR daar draait het om. Wat heeft nu effect? Een duidelijke propositie: wat is het, wat kost, wat levert het op? Die vragen moet je snel kunnen beantwoorden. Dat doen we met drie merken: PR-abonnementVISIE.nl en Communicatiemakelaars.

Deel bericht :

Meer berichten