Wat extra advies graag; SEO

Afgelopen week had ik een van onze klanten aan de telefoon. Een hotel. We hebben voor dit hotel een website gemaakt, we werken voor hun aan SEO en we ondersteunen ze op het gebied van PR. Het is een leuke klant.

De klant heeft de afgelopen tijd verschillende keren de eigen URL ingevoerd in een online SEO test. Binnen een paar klikken wordt dan door een tool gekeken hoe goed de website is ingericht om online gevonden te worden. De site van het hotel scoort tussen de 55% en 80% wanneer je verschillende testen gebruikt. De betreffende klant was hier niet zo tevreden over en daar hebben we een discussie over gehad.

SEO Testen

Nu zijn de meeste van de SEO testen niet zo best. Het is maar vaag wanneer een test goed is. Vaak wil de betreffende partij ook alleen maar diensten verkopen.

Veranderende regels Google

Verder kent niemand alle regels van Google. Iets als een 100% SEO score bestaat dan ook niet. Gelukkig weten we er wel veel van en kunnen we constant optimaliseren om aan de veranderende regels van Google te voldoen. En daarbij de gebruiksvriendelijkheid van de bezoekers niet uit het oog verliezen. Want Google kan wel dicteren dat een schatbare website beter scoort maar een mobiele website werkt in mijn ogen veel beter, zeker voor een hotel.

Advies

Dus, nu aan de slag met gratis advies? Nou, wij hebben bijvoorbeeld een abonnement om aan de slag te gaan met Google. Dus een klant betaalt dan per maand om de SEO te optimaliseren. Ik kan dat iedereen aanraden want het is een constant proces. Dat is vandaag € 65,- per maand al geregeld. Maar de klant had gelijk, soms moet je iets weggeven om wat terug te krijgen. Dus, zo is een goede site map belangrijk qua SEO en daarnaast minimaal font 12 voor de leesbaarheid, verder is Google opzoek naar gestructureerde productinformatie om te kunnen interpreteren.

Bekijk hier nog meer goede tips:

http://www.frankwatching.com/archive/2014/08/27/stappenplan-voor-de-beste-seo-tekst/

https://www.adwise.nl/blog/wat-is-een-seo-tekst.html

http://000.nl/posts/hoe-schrijf-je-teksten-die-hoog-in-google-komen-seo-checklist/

http://erikhermeler.nl/de-beste-seo-teksten-schrijven-in-11-makkelijke-stappen/

http://www.seoguru.nl/handleiding-seo/teksten/

Hou verder onze blogs en nieuwsbrief bij voor allerlei tips rondom communicatie.

Casper, Van Diemen Communicatiemakelaars

Al meer dan 26 jaar vormt familiebedrijf Van Diemen Communicatiemakelaars de brug tussen organisaties en hun doelgroepen. De focus van een Communicatiemakelaar is altijd om de klant op een snelle en efficiënte manier bij te staan in haar communicatie. Gedurende de afgelopen 26 jaar is onze identiteit gevormd tot wat het nu is:

  • Een Communicatiemakelaar zegt nooit nee, maar biedt mogelijk wel een alternatieve oplossing;
  • Een Communicatiemakelaar beseft zich dat de behoefte van de klant aan communicatie nooit kan wachten en handelt dus snel;
  • Op het gebied van PR zijn wij de beste van de klas;
  • In ons familiebedrijf heeft iedere relatie een vast aanspreekpunt en een back up. Daarmee gaan we voor de lange relatie.

Bekijk ons werk op www.communicatiemakelaars.nl/diensten

Kijk ook eens op www.visie.nl. Via deze site bloggen we over sectoren en communicatieoplossingen die daar goed bij passen.

Tags: ,

Deel bericht :

Meer berichten

Geef een reactie


*